13 september 2010

Saker jag är rädd för

Igår sträck kollade jag på Charmed, en rätt fånig serie om häxor men charmig och skön att slötitta på, där systrarna mötte en demon som skrämde ihjäl dig genom att försätta dig i din största djupaste rädsla.
 Vilket fick mig att tänka, vad är min djupaste rädsla?


Jag är rädd för mörker och skuggorna som inte syns, larm av alla dess slag, känslan av att inte ha mark under fötterna, aggressiva människor, att göra jättefel, att någon ska försöka döda mig, att någon ska försöka döda någon i min familj, att hamna i krig, bli omringad av elaka människor som har en stor lista som det står "Varför är ronja så dålig" på, att förlora någon jag älskar, bli inlåst i ett trångt utrymme, att fastna i en hiss, att hissen ska falla, att zombies ska ta över, att robotarna ska ta över, att råka bryta nacken på någon...

Listan kan nog göras längre, ibland känner jag mig som Sniff från mumintrollet, eller kanske Nasse från nalle puh. Tur att jag iaf vågar prata inför grupp och även fjanta mig inför en grupp, annars skulle det nog vara svårt att jobba med barn i framtiden

Inga kommentarer: