10 september 2010

Höstkyla

Läste Underbara Claras blogg och hennes inlägg om höst och vinterrusk, och jag håller med henne. Jag blir lite piggare utav hösten, de är när solen värmer och det blåser kallt. Jag har gått ute med mössa många gånger och ska idag rusta upp så att vi kan ställa fram ljus igen.

 Jag gillar höstkvällar, och vill just ha det där regnrusket på kvällen och blåsten som gör att man bara vill krypa ner under en massa filtar och mysa bort ovädret.
 Trots detta vill jag även ha ett utomhusjobb, där jag får frysa och känslan av att värma sig inomhus efter lek och stoj i kylan. Nu är det långbyxor och mysiga stora tröjor som gäller, behöver inte tänka på kjolar förens det vankas utställning med Kastor (i december). Jag har alltid vart en vintermänniska dessutom.

Lär få en cykel efter helgen, då kan jag utforska vägen till vår närmsta 4H gård, och även vägen till motionsspåret i älvsjö. Passa på att cykla innan frosten tar över vägarna och kylan gör en förkyld.

Inga kommentarer: