19 juni 2010

Meditation

Förr när jag vart lämnad ensam hemma drabbades jag av en sådan ångest att jag både tappade all aptit och självförtroendet.
Sen jag flyttade ihop med Danne har jag blivit mer ensamtränad. Första gången han åkte iväg till rollspel mådde jag inte så jättebra, utan var tvungen att prata med folk hela kvällen tills jag kunde däcka, idag sitter jag mest med ett lugn och funderar.

Mycket oro har försvunnit nu när jag bor hemifrån, jag får vara för mig själv när jag går med Kastor, möter inga jag känner på vägen.
Att bo bland en massa människor och i en stor familj, gör att jag är tryggare med många runt omkring mig, men ibland vill man helt enkelt bara vara för sig själv.
Jag utnyttjar resetiden mellan hem och arbete till tankar, och även promenaderna är som min fristad.

Jag önskar ibland att jag hade en liten sommarstuga, en plats att åka till när man bara vill stänga ut omvärlden och omfamna natur och tankar, ta promenader bland stenar och läsa vid ljudet av regndroppar.
Jag hade nog aldrig klarat av att bo själv, då hade jag nästan vart överallt och ingenstans, nu så uppskattar jag istället de stunder jag får vara ensam, än hatar dem.

Inga kommentarer: