30 november 2009

Julstämning.

Jag är nog en julmänniska, jag tycker att alla förberedelser och all förväntan är en del utav denna högtid. Jag kommer nog bli någon som håller traditioner, och just julen har enligt mig en mening.

Det är så trist att träffa folk som ser julen som ett stressmoment, att de missat det mysiga, som att det är hemskt att umgås med sin familj.
Det är ju ett otroligt bra tillfälle att sätta sig ner och bara ha det trevligt.
Jag ser julen som en samling, en stor brasa och människor som har det trevligt med en massa godis (för på julen ska man vara en tjockis!)

Ta vara på din familj, en dag kanske de inte finns mera.

Julstämningen är låg hemma, men det beror på avsaknadet utav julpynt (och gardinstänger...) så vi har knappt kunnat julpynta, men i helgen ska jag göra julgodis iaf. :)

Inga kommentarer: