28 januari 2010

La Future.

Under fysikföreläsningen föll mina tankar i en helt annan bana än den bana som läraren pratade om (cirkulär rörelse, planeter, kulor, pendlar... ja).
Jag började tänka på framtiden som jag haft en STOR ångest inför. Men idag under föreläsningen hamnade jag i en klarhet, dimman lättade något.
I höst blir det komvux, engelska B och så ska jag försöka plugga Fotografisk Bild A (verkar riktigt roligt), dessutom tänkte jag plugga till högskoleprovet.
Våren därefter (dvs om ett år!) tänkte jag söka antingen Lärarutbildning inom Biologi eller Socionomutbildningen, vill jobba med människor.
Ska dessutom gå en kurs som mamma precis gått om KBT (Kognitiv beteendeterapi), intressant!

Nu kan jag lugnt plugga och känna att jag har en plan, en kant att balansera på.

Inga kommentarer: