11 augusti 2010

Blanda det förflutna med nuet

Något som berörde mig idag var att en vän frågade efter mitt exs nummer, och med ens blir jag på riktigt dåligt humör. Sedan blev jag irriterad över min reaktion. Jag ar släppt honom sedan länge tillbaka, han har flickvän och jag har pojkvän, det finns inget oklart mellan oss.
Frågade en väldigt nära vän om råd och fick ett sådant klockrent svar

"Kanske vill du inte att olika delar i ditt liv ska mixas?"
Vilket nog stämmer in så bra. För att mixa med de olika delarna, gör att det förflutna på ett sätt närmar sig nuet. Som en känsla av att det kanske skulle bildas intriger, en löjlig känsla av att någon av dem ska avslöja mina hemligheter till varandra.

Det är fånigt, det är deras liv och varför skulle de inte få korsa varandra?
samtidigt som jag vill låta den förbli vänner.
Vissa bemötanden är klockrena och glädjande, men vissa vill man bara inte ska ske utav egoistiska sentimentala skäl.
Människans psyke kanske aldrig riktigt glömmer starka känslor?

2 kommentarer:

Anonym sa...

sv Haha okej. Tja, det är fyra vuxna som röker inomhus i den här lägenheten >_<

Anonym sa...

sv På den lilla bilden på din blogg ser man ju att du är SMAL.