25 juni 2009

Bus och lek

Idag vaktade jag Daisy, Evaas hund, och det gick strålande. Hundarna sprang sprang sprang och Kastor gillar sin lekkamrat som bara är 5 mån äldre, och hon leker även väldigt snällt. Medans de lekte tog jag tillfället i akt och mockade hos kaninerna, och gav dem fräscht vatten och mer kraft, dock behöver vi mer hö, får prata med mor min.
Daisy är en schabrador, dvs en blandning mellan en schäfer och en labrador, ser ut som en svart schäfer med stoooora öron.
Till slut fick jag dock avbryta leken då Kastor blev väldigt trött och Daisy valde att busa ändå, små valpar måste få vila också.
Men de är bra vänner de två.

Och jag har vart KREATIV, fotade syster med hennes foderhäst Jaquard, fina bilder blev det, ska sno lite så jag kan ladda upp här också, så att ni inte bara måste stå ut med mina tankar och dagboksinlägg.

Fick även beröm av Peder idag, enligt honom kommer Kastor bli en riktig pärla som äldre av det han visar nu. Han är väldigt lugn ändå, och sjukt harmonisk i huvudet. Dock vill han snarare ha minusgrader än plus.

Inga kommentarer: