31 augusti 2009

Kaffe är en magisk dryck.

Men både över och underskattad.
Du kan inte förvänta dig att bara för att du dricker kaffe kommer dagen lösa sig, dock är det lätt att skylla på en händelse att "jag drack inte mitt morgonkaffe"
Jag har blivit mer eller mindre en kaffemänniska, jag tycker om smaken och kaffe om morgonen är något mysigt, något varmt att dricka.
Misstänker att min kära daniel är boven i mitt kaffedrama, men oh så gott.

Varför just kaffe?
Det smakar bra, det är inte för sött, du blir lite mer vaken, det är varmt, och inger en fikakänsla, dessutom mår jag illa av varm choklad.
Beroende? Nej, jag överlever utan kaffe men unnar mig det då coh då, precis som med choklad!

Jag måste struktera upp detta, fixa till med pengar så att jag kan köpa mer kurslitteratur, ca. 2000 kr kommer allt kosta, men värt om man kan sälja till nästa år. Men jag är lite förtjust i formellsamlingen, visste att jag hade en kemisk fjolla inuti som bara längtar efter att se hur allt är uppbyggt kemiskt, men fysiken?... Jag hoppas innerligen att vår lärare är mer pedagogisk än vår kursansvariga.
Tror inte jag uppfattade någonting under den föreläsningen, gick inte ens att anteckna, tur att det finns böcker.

Nåväl, dags för kemi.
och kaffe...

Inga kommentarer: