5 februari 2010

Små funderingar, som det kan bli ibland.

Hade åter igen en konstig natt och är ur fas idag, beror nog på att jag skolkade från taidon vilket medför till en dålig karma. Men ibland är inte humöret på min sida helt enkelt.
Idag är det vackert väder ute, att gå runt med Kastor är bland det mysigaste som finns, och i de stunderna existerar bara vi, inga dumma måsten eller tankar om hur-livet-kunde-vart-annorlunda.

Pratade med min kära vän om detta fenomen, om att de val man ångrat genom livet, om man skulle valt annorlunda?
Jag känner ofta i efterhand att jag har valt fel, och bryter mitt mönster, och står kvar med en klump i magen. Men de här valen visade mig trots allt vad jag inte trivdes med.
Valet att köpa hund ångrar jag aldrig numera, nu är han en del av mitt liv och jag minns inte hur det var innan att ha hund. Nu är det självklart att gå efter man vaknat, gå en längre stund på dagen och sedan ha honom i åtanke när man åker bort.
Så som det alltid ska vara. Jag är glad över att han är i sina bästa år, snart 1 år dessutom =) vad tiden ar gått fort, snart har jag och Daniel bara vart ihop ett år, det känns som flera, han är som Kastor verkligen en del av mig som är otroligt stort.

Oj vad konstigt detta blev.

Inga kommentarer: