29 maj 2010

För stora ytor

När jag sov över hos Viktor i veckan blev jag helt galet kär i hans systers lägenhet.
Min lägenhet har stora ytor som ger mig lite smått ångest, jag vill bo kompakt i en låda, gärna sova i en koja och så vidare.
Mycket beror nog på att jag levt under hela mitt liv i begränsade ytor, hyllor från golv till tak och en massa prylar precis överallt, och det trivs jag i, en "stökig" miljö helt enkelt.
Jag är nog knasig.

Vill nu bara lägga en massa pengar på krukor så att vi kan börja fylla lägenheten med liv, funderar även på hur man skulle kunna möblera i vardagsrummet så att det blir mer kompakt, kanske vrida och vända på mitt skrivbord?

Nej i sommar blir det att fylla väggarna med tavlor (som jag eller någon annan har ritat) och hyllor, ideer på ideer.

Nej jag är en hobbit helt enkelt.

Inga kommentarer: