31 maj 2010

Jag får svära

Idiot,Idiot,Idiot,Idiot,Idiot,Idiot,Idiot

Den stora bokstaven F stampade ner mig djupt ner i marken och jag är i en sån svacka just nu. Ett självförtroende i botten och en massa press.
Jag försöker hitta på saker att göra, spelar ett strategispel som Daniel spelar och så fort jag inte gör något är ångestmonstret där och äter mig innanför

Det är inte själva saken att jag failade på denna tenta, det är att jag bara haft två godkända tentor hela den här terminen(!) och det känns som ett sug varje gång jag sitter med pappret framför mig, när jag inte förstår någonting.

Fan fan FAN, jag får sådan lust att slå sönder världen i småbitar, så arg är jag på mitt usla självförtroende!
Men jag vet att allt kommer lösa sig till slut, jag får väl omtenta en massa i augusti, och sen hålla tummarna för att komma in på Socionomutbildningen, så att jag får studera saker som jag vill studera, som jag är ämnad till.

Rädda mänskligheten, diskutera om hur saker fungerar, rollspela olika rättsfall (drömmer mig långsamt bort till något jag kan hantera)

Och jag får vara deppig just nu, ni som tycker jag är fånig kan bara ställa er två sekunder i mina skor och hoppas på att ni inte faller lika djupt som jag gjort de senaste månaderna! (+ att ni kan inte läsa av mig tydligen)

Nej spela strategispel och ta över planeter!

1 kommentar:

galathea sa...

Nu känner inte jag dig alls och vet inte särskilt mycket mer än att du uppenbarligen verkar ha lite liknande mål som mig. Men ett par tröstande ord från mig är iaf att när du väl kommer in på socionomprogrammet så är det värt allt slit du lagt ner. Det är faktiskt jätteroligt, förutsatt att du går på något av de ställen som har en bra utbildning då, och även om det tyvärr är en del skrämmande människor som glider in där också så hittar man många med liknande tankar och drömmar som en själv.

Och om du inte skulle komma in första vändan så bli inte allt för ledsen. Faktum är att det bara är positivt att ha arbetat lite innan, eftersom livserfarenheten är bra för att kunna ta till sig alla teorier som man läser. Det märks ganska stor skillnad på oss som arbetat innan och på de som kommer i stort sett direkt från gymnasiet. Men ingenting är omöjligt och det är som sagt väl värt mödan. :)