1 maj 2010

Följa själen istället för huvudet.

Feel the rain on your skin
No one else can feel it for you
Only you can let it in
No one else, no one else
Can speak the words on your lips
Drench yourself in words unspoken
Live your life with arms wide open
Today is where your book begins
The rest is still unwritten


Under veckan har jag gått på en mörk väg utan att se något form av ljus.
Jag har gråtit, gnällt och allmänt känt suget i magen utan rum, vilket har påverkat mer än en person i mitt liv.
Nu har jag tagit tag i det, jag ska sluta (läs: och lyckas) med att dra mig ur den är onda cirkeln, inte ha mer ansvar än min hund och min familj.
Ny månad, bara några veckor av detta jag inte vill, ändringar i mönstret och alla tummarna om att min trötthet kommer ordna sig. Ett par veckor att ta igen förlorad studietid och hålla tummarna för en annan framtid.

Ja, kommer jag inte in på Socionomen (eller något annat jag har sökt) blir det mer eller mindre heltid på vattenhuset och babysimmet, ett otroligt givande och glädjande jobb! Att jobba med människor är mitt kall, något nytt varje dag och som instruktör får du se barn som utvecklas, jag kan skriva i evigheter över detta.
Jag känner att det känns rätt i själen detta.

Har fått mer insperation till min roman, nu måste ja bara måla upp världen, livet och få ner mina drömmar och tankar på papper.

Var på första naturreservatet idag med vänner, hund och pojkvän. Mör i kroppen och huvudet men jag är så stimulerad, jag behöver helt enkelt mer skog, mer natur, mer utav allt det där!
Det kommer bli mer äventyr garanterat, mer skog och mer mys med hund. Imorgon blir det värmdö och deras skogar.

Jag tror på detta, att följa det som känns rätt i själen.

Inga kommentarer: