22 maj 2010

Smälter bort

Jag klagar betydligt mer över sommaren än vintern, av den enkla anledningen till att jag hanterar kyla bättre.
Vintern hade vart den perfekta årstiden om det inte var så mörkt om dagarna (jag jobbar på min mörkrädsla men det går si-så-där), det enda jag föredrar på somrarna är kvällarna.
De är svala, man svettas inte floder och det är ljust på samma gång. Jag tycker även om när det regnar utanför.

Regnets smattrande emot fönster och tak påminner mig om mysiga stunder i finland, där man kan sitta ute på altanen och lyssna på ljudet av regn emot det plastiga taket.
Om jag någonsin skaffar hus, ska jag ha en altan med ett sånt tak, jag struntar i om det ser fult ut, jag älskar det charmiga ljudet av smatter emot det.
Sommarregn är så otroligt härligt.

Men den tropiska värmen klarar jag mig utan, usch sommaren är egentligen inte min årstid, önskar jag hade en sval grop att lägga mig i under dagarna.
Bo som en liten hobbit under jorden hade vart perfekt!

Inga kommentarer: