26 december 2009

Det här om nyår.

Nyår nyår nyår
Det är en liten hysteri kring denna dag, folk samlas, super och försöker glömma bort det gamla året. Det skjuts upp några raketer och någon har en fin middag och någon därborta har ångest.

Nyår för mig har aldrig riktigt vart en höjdpunkt där jag ser framför mig festande, de gånger jag festat på nyår så har någon fått ångest och alla förväntningarna försvann.
Men det verkar vara tabulagt att inte göra något på nyår, nästan värre än att inte tillbringa julen hos sin familj.
(som att man inte alls får strunta i att dricka och festa på sin student... men det är annat det)

Vad gör då en liten ronja på nyår?
Eftersom jag är med hund så ska den firas hemma, allt för att kunna förhindra allt för mycket trauma för den lilla kracken. En eller två vänner kommer över och vi äter lite mat och kör filmmaraton tills klockan slår tolv, kanske spelar vi lite lego eller sitter på golvet och filosoferar.
Knappt någon sprit, ingen röj och inget kaos. Raketerna får grannarna stå för, och vi ser dem på fin fint avstånd (raketer har alltid skrämt mig, gillar inte höga ljud...).

De som vill komma över är välkomna, vi ska bara mysa, och allmänt fundera.

Inga kommentarer: