21 mars 2010

Skönheten själv.

Hemkommen efter ett besök hos Daniels föräldrar ute på värmdö, bland en massa pudlar, en powderpuff och en whippet, dvs hundkalas för unge herr Kastor.
Det var ju en massa kompisar där och många intryck att ta in.
Jag passade på efter att ha vant sig lite, köra lite lydnad med störningar. Jag provade lite stanna, sitta vid vänster sida och stå.
Allt gick väldigt bra, och jag blev positivt överraskad ur bra han lyssnade, känns bra ifall vi ska debutera på utställningar i sommar.

Daniels föräldrar har en kennel och ställer ut sina pudlar var och varannan helg, därför är det så roligt att höra av mamman i huset att Kastor är så vacker, vilket hon även skröt till sin kompis om.
Jag tycker alltid att Kastor är fin, och visst har vi hört det från var och varannan person vi går förbi (kan också bero på att han är en ovanlig ras just i området). Men även min uppfödare har mer än en gång sagt "Du har en stjärna"
Och det är lustigt att Castor är en stjärna i stjärnbilden tvillingarna, även om min stjärna stavas med K.

Han sätt att bemöta andra har blivit mer av försiktighet, han älskar människor och vill gärna hälsa, men numera blir inte deras näsor i en farozon.

Efter idag blev jag ännu mer sugen att träna, ställa ut, känna en gemenskap, tävla(!) och det bara strömmar ideer.
Dags att ta nya tag och börja lägga ner mer energi på min egna stjärna.

Inga kommentarer: