25 mars 2010

Ställa ut min hund.

Jag har funderat en hel del på om jag ska eller inte ska ställa Kastor. Han är en otrolig fin hund, men har vi som ett par vad som krävs?
Till psyket gillar Kastor att jobba, vid kurserna var han som en ängel vid varje övning en stod vi stilla och lyssnade på kursledaren var han ett monster som ville ständigt hitta på något.

Därför skulle nog vår största utmaning vara att passivträna vid utställning, då är en ide att ta med honom och bara titta på utställningar som sker i sommar, för det lär vara först då vi ställer ut.
Han älskar att lära sig nya saker, men att stå still framför domaren kommer också vara en utmaning, fick ett erbjudande om att träna vid gubbängen, det är en bit att åka kommunalt, men vi borde träna bland andra hundar.
Han är så otroligt fin, och visar det sig att han fungerar bättre med andra handlers än mig (då jag har ett fruktansvärt dåligt tävlingspsyke), finns det nog möjlighet att de kan ställa honom.

Annars har jag funderat mer på att lydnad/rallylydnad/agility lär bli vår sak, när pengar finns ska jag nog hoppa på skogsagility kursen, där det utövas agility i skog, vilket skulle passa oss perfekt.
Så många funderingar i mitt huvud när det gäller min bedårande hund, men jag måste inse att jag valde den här rasen för att jag ville ha ett aktivt hundliv, och inte bara ett gosedjur.

Åkte på en förkylning idag och snyftar lite över att behöva missa en taidoträning då jag behöver vilan, det är just att jag blir så sjuk jämt som hindrar mig att komma framåt.
Skolan är tyvär inte så högprioriterad som den vore vara i mitt huvud, jag saknar lusten och är inne att kanske t.om hoppa av om jag finner ett jobb som kräver att jag jobbar veckotid, allt beror på, jag behöver inte alla grymma mattekurser och det känns verkligen som att jag saknar psykologi, svenska, skriva mycket och religion (mina toppämnen i gymnasiet).
Biologin har istället blivit ett hund-intresse, och att studera människor biologiska sida kan jag läsa mig till.

Vi får se, får besked på tisdag om ett personlig assistent jobb, och har en intervju om ett vikariat på en 4Hgård (är det helgverksamhet blir det svårare att kombinera dock).

Jag är dock inte den som ger mig utan kamp.

Inga kommentarer: