7 mars 2010

Stjärnorna finns här.

Finns mycket som jag upptäckt är rent överskattat i mitt liv. Ett utav dessa är internet, även om jag är en stor brukare av detta fenomen så finner jga inte längre något roligt med att sitta på forum, kolla igenom andras liv eller ens spela onlinespel. Inte så mycket som när jag var yngre.
Jag hittar istället myket roligare sysselsättningar, och tyvär är tv-spel ett utav dem.

Internet använder jag mest för bankärenden, jobbsök och mail, jag saknar nog lite det där lilla om att ha mailkompisar, ska nog försöka maila med de fina indviderna igen.

Vi är ett samälle uppbyggt på "internet", all info samlas här, alla blottar ut sina liv, åsikter och mobbning existerar vart du än kollar.
Vi pratar inte längre med människor mer än genom deras bloggar och facebook uppdateringar.

Jag behöver mer grupper som när man rollspelar, mer riktiga grupper. Skulle nog behöva en ungdsomgård eller liknande att hänga på.


(och som vanligt jag generaliserar, alla är inte såna, internet är ingen dålig idé som borde avskaffas osv.)

Inga kommentarer: