11 september 2009

Lite mörkrädd sådär.

Jag läser illustrerad vetenskap, så det faktiskt är intressant många gånger, men fler än en gång har det kommit upp en artikel om att robotar ska få ta över våra jobb. Jag kommer då genast att tänka på Terminator och iRobot.
Hjälp någon?

Läser dessutom boken The Traveler (jag läser den dock på svenska) och man blir då inte lite paranoid.
Det finns ju fler framtidscenarion, filmen coh serien V för Vendetta tillexempel.
det är nästan så att vi redan vet att allt kommer att kollapsa.

Jag tycker dessutom att ha en robot som lärare är väldigt väldigt dumt, en lärare ska vara mänsklig.
Inte en plåtrobot, men enligt illustrerad vetenskap känner snart robotar känslor.

Kom därför att tänka på mangaserien Chobits, där man har en personlig dator, och ibland gifter sig folket sig med denna dator.
Detta är bara sjukt.

Jag kommer säkerligen bli eremit som bakar mitt egna bröd, sår mian egna grönsaker och gnäller över ungdomar och att det var bättre förr.
Men har vi inte det bra som vi har det?

Inga kommentarer: