6 september 2009

Nu var det ju det där...

Med att skriva.
Jag har inte ens haft tid att tänka de senaste veckorna men visst har jag några ideer på lut. Jag atr mycket insperation från låtar och musik, vilket nog är ganska vanligt. Den artisten som påverkat detta mest är Placebo, ett pop-rock band (ja, jag ser Placebo som ett litet perimerat popband).
Det här med subkulturer är nog inte alls det jag är van vid, det jag hört att Mor och syster är väl punk (mamma var punkare på 70-talet) och min systers alla stilar (allt från hippie till goth till reagge).

Jag har nog alltid försökt undvika facken, blev kallad för punkare eller konstig på lågstadiet, men det var lite det jag var ute efter. Valde noggrannt ut musiken bara för att kunna säga ett band som gav frågetecken i personernas ansikten.
Det höll i sig länge, tills jag accepterade det faktum att folk kan faktiskt tycka om min musik också.
Jag har hoppat fram och tillbaka, men har nu nog funnit det jag trivs med, men än är resan inte över, jag är faktiskt inte ens 20 (!).

BTW
Kastor fick BIR (bäst i rasen) i lördags, det gick hur bra som helst, hade vi haft liite mer ringträning hade vi nog kommit längre, vilket känns super-duper-bra.

Fick även ett litet godkännande av Daniels mor när jag blev presenterad för släkten, jag är av det goda virket.
*skratt* Nåväl jag känner mig inte helt malplacerad där, men ibland vill jag vakta min vassa tunga som jag ärvt ifrån min Mamma.

Inga kommentarer: