26 oktober 2009

Ett medvetet val.

Fick ännu ett F och börjar fundera på vad som är rätt för mig, när vi tänker på det. Jag är ung, och ska inte behövs gör så viktiga val så tidigt, kanske jag ska släppa allt och börja om från början?
Ser intressanta lärarutbildningar, som inte kräver något mer än ett gymnasiebetyg, och det är det jag har.
Jag har inga dåliga betyg, därför känns det så främmande att mötas av nederlag, gång på gång. Inte ens labbarna får jag till

Så vad är rätt?
Ska jag kämpa mig genom svetten och tårarna och hoppas att något fastnar i mitt huvud, eller ska jag dra bort det jobbiga och läsa sånt i illustrerad vetenskap?
Jag vill inte forska, eller jobba med siffror, jag vill jobba med människor och beteende. Sånt är alltid intressant, även att dissikera och gräva bland döda organ fascinerar, men är det verkligen jag?

Djupa tankar en sådan kväll som inte ens är sen.
Jag är lycklig här, men är verkligen forskaren, som bara lever för att rabbla upp siffror, är jag en eremit som jobbar bort hela min tid?
Vart är jag begåvad?

Inga kommentarer: