17 oktober 2009

Tänk att det är så viktigt att ha rätt.

När jag ser på program som "Debatt" på SVT så blir jag inte lite snurrig.
Där sitter en grupp människor och skriker i mun på varandra för att bevisa att de har rätt, men det är såklart ingen som erkänner att någon annan än du har rätt.

Det är roligt att diskutera, men ibland måste man ge sig för att motparten faktiskt har rätt. Jag sitter gärna och startar igång diskussioner och viker mig när personen har vettiga argument.

Det finns så sjukt mycket debatter och aldrig kommer någon överrens, programledaren måste hejda de entusiastiska talarna, som egentligen bara är till för att övertyga oss om vad som är rätt eller fel.

Men vad är rätt och fel?
Jag tror att ingen människa kan bestämma vad som är rätt och fel, utan allt handlar om individer, jag tycker att en sak är okej kanske gällande hunduppfostran, coh någon annan säger "nej så är det inte" (och nej jag tror varken att Ceasar eller Ander Hellgren har rätt i alla lägen).
Men är det inte jag som egentligen bestämmer mina rätt och fel?

Inga kommentarer: