2 oktober 2009

Im not dying today.

Titeln är en låt av Tori Amos (kärlek)

Färgerna kryper fram från de gröna.
visar liv innan död.

Långsamt somnar jorden,
under ett frosttäcke,
med en tanke om våren.

Tänk om döden alltid kunde vara så vacker?


Tänker lite på de små handlingarna som gör dagen mer värd.
Ibland är vardagen trist och grå, men det kräver inget stort för att färglägga den. Allt som behövs är en vän eller någon familjemedlem.
Jag älskar små genomtänkta handlingar. Som när jag pratade med min vän som är I göteborg för tillfället, hon berättade att hon hade köpt en present till mig som skulle passa mig perfekt! Att den var billig gör mig inget.
Gåvor köper inte vänner, däremot tankar.

Jag blir glad varje gång Zaxen ringer, och lite ledsen över att han alltid ringer I fel tillfälle, tänk om jag kunde ge honom lite mer tid?
Ringde min farmor för första gången på kanske 3 år, och hon blev så lycklig.
Det är de små sakerna som gör helheten, varje liten detalj.
En kram, en klapp på axeln eller ett hej kan göra en person lika lycklig som när en annan människa uppfyller sin dröm.
Det är inte handlingens storlek som bestämmer lyckan.

Inga kommentarer: