13 oktober 2009

Snöstorm och reflexer.

Imorse snöade det!



Gjorde ett tappert försök till att fotografera min suddiga hund.
Kastor har ett fint sätt att söka kontakt på, med sina sympatiska ögon. Nu kan man ha honom lös korta stunder, och där övar vi just på kontaktövningar, och följa.
Stannar jag, stannar han, säger jag vänta, väntar han, går han en bit i förväg väntar han. I bästa fall, får inte glömma att han fortfarande är valp och kan hitta på egna ideer.



På eftermiddagen följde vi med Freja när hon red sin häst.
Han var jätteduktig och kunde lyssna på Freja från hästryggen, målet är att kunna rida ut med honom, men vi tar små steg i taget, och som alltid med djur, går vi efter ett-steg-framåt-två-steg-bak principen.

Har även köpt ett reflextäcke till honom, så nu syns min hund även i skogen.
Hans färg gör gärna att han smälter in i terrängen.



Ikväll blir det mer flyttstök och mattebråk.
Men stolt som jag är ska detta klaras av.
Regnar ute och jag vet att en promenad minst till innan sängdags. Kastor och matte tycker inte om regn.

Inga kommentarer: