30 oktober 2009

Morgonsnörvel.

Ska snart ta itu och leka runt i lägenheten.
Kastor ligger på sin plats vid balkongdörren. Min pojke ligger på vår säng och snarkar. I köket hörs bara ljudet av bandit. Jag ska snart äta frukost, städa och sen plugga matte.
En vanlig dagsordning i en studerandes liv.

Men ikväll ska jag testa ugnen med kladdkaka! Det har jag förtjänat efter en tuff vecka av pluggande, och nu när jag också snörvlar och har ont i huvudet och halsen, då är glass och choklad mums för kroppen.

Kastor var bedårande idag, vi börjar få igång det här med människomöten.
En snäll tant kom förbi och beundrade honom, han tittade på henne när hon pratade men rörde sig inte ut fläcken, sen tittade han på mig.
Stolt matte idag.
Imorgon ska det brännas pengar på lite smått och gott som behövs, det klarar vår ekonomi av just denna månad. Sedan får vi hålla oss tillbaka lite.
Men det är inget vi inte klarar av, ska försöka slippa studielån så länge som det går.

Nu blir det morgonkaffe och frukost!

Inga kommentarer: